El temps del qual disposàvem era el que voluntàriament oferien els pares que estaven col·laborant en aquest projecte, i així pas a pas, amb l’esforç i la il·lusió de moltes famílies estàvem aconseguint que els patis de la nostra escola poguessin oferir nous elements que potenciessin l’activitat física dels nens i nenes de la nostra escola, la socialització positiva entre ells, que els hi proporcionés nous estímuls d’exploració i de joc.
ELS PATIS D’UN COL·LEGI, QUINA FUNCIÓ TENEN?, DÓNA IGUAL QUE ESTIGUIN DESCURATS?, QUÈ PODEN OFERIR ALS NENS I NENES?, ELS PATIS PODEN SER MÉS ENGRESCADORS I MOTIVADORS?, IMPORTA A LA COMUNITAT EDUCATIVA?, EL JOC LLIURE S’ENRIQUEIX AMB MÉS POSSIBILITATS PER JUGAR?
NOSALTRES CREIEM QUE SÍ, QUE PODÍEM TENIR PATIS MILLORS, MÉS ENRIQUIDORS, MÉS DIVERTITS, MÉS CREATIUS, MÉS ALEGRES I MÉS FELIÇOS
Així eren els patis del Corbella, fins uns anys, abans de començar:

La idea era continuar tota la paret amb instruments musicals fets pels alumnes del Corbella amb material reciclat i a l’escola, anàvem a afegir més riells perquè s’anessin penjant, una idea de la professora de música que ens va semblar genial. La part superior de la paret les famílies col.laboradores la van deixar sense pintar per acollir un projecte de pintura mural coordinat per l’escola amb dibuixos dels alumnes de cicle infantil.
Rocòdrom – El RoCorbella
Pels grans volíem un rocòdrom, però com era molt car, es va fer una campanya per recollir fons,
També vam tenir suport de l’Ajuntament de Cardedeu!!! I una família de l’escola, que va donar totes les lloses de cautxú per protegir l’activitat al rocòdrom.
No hi havia res!!!! Dos bancs…per seure
Un cop recaptats els diners, les famílies van començar la feina de fer forats i instal.lar el rocòdrom.
Un cop fet els forats, es va deixar encara tancat el rocòdrom fins a instal.lar les llosetes de seguretat a terra.
Ara tenim un rocòdrom i dues taules de ping-pong
El pati de P4 i P5
Al pati de P4 / P5, a causa de ser un espai petit compartit per quatre classes, les dues de P4 i les dues de P5, vam proposar aportar-li diferents zones d’exploració i joc simbòlic, com la cuineta dibuixada als graons.
El projecte que seguíem,I el que vam arribar a aconseguir entre totes les famílies col.laboradores…Els graons van guanyar molt!!!: Mireu el canvi!
Avui, però, no es troba en bona forma..
TAMBÉ VAM PINTAR UN CIRCUIT DE COTXES I JOCS A TERRA:
I vam instal.lar una pissarra exterior, on havia una paret… Abans, …ens vam posar a treballar tots i totes juntes: I després de la feina de les famílies els nens i nenes van gaudir d’un pati com aquest:EL PATI DE P3
Els pares de P3 es van apuntar a les trobades de millora de patis, i va ser genial. Les pissarretes de flors van arribar d’Anglaterra!!
Pati de p3 fa tres anys:

I van arribar les pissarretes exteriors de flors!!!!
Després fins i tot l’escola es va animar i va començar a posar algunes joguines més al pati.Però el canvi va ser possible gràcies a ells i elles.
I crear quelcom divertit i engrescador en aquesta àrea del pati,
Aquest va ser el projecte proposat a l’escola, i vam aconseguir autorització per iniciar-lo. Es va buscar suport de les famílies de cicle inicial.
Algunes famílies van participar, portant material, un avi va fer la balança, una professora de cicle inicial va aconseguir tots els troncs, les professores d’educació infantil van cedir les paradetes, que en principi anaven a infantil..i sobretot en Lluc, que va soterrar les fustes a terra perquè no es belluguessin i va plantar els petits arbres que no han pogut créixer…Gràcies Lluc per tota la teva feina i disposició, encara que ja no quedi res de tot això…Les paradetes les vam arreglar, doncs, es trobaven una mica atrotinades, van fixar la tela vermella, protegir amb plàstic, i les vam fixar a la paret. També vam fixar la balança que ens va fer l’avi a mà amb molta il.lusió.
També vam comprar, dues famílies, els arbres, que hi podien créixer fins a 80 cm per any!!! Hagués quedat molt bonic i verd.
PROJECTES A PARTIR DEL 2017:
A la primavera del 2017, canvia la junta del AFA pero es manté ferm el compromís de seguir treballant en els patis, les actuacions a partir d’aquel moment es van fer en format ‘jornades de treball’ on sempre unes familíes ens preparaven el dinar. La participació ha sigut sempre molt alta i l’idea es fer 2 jornades al any.
Aquí unes quantes fotos: